Истраживањем до (еколошких) знања


Данас је завршена и смотра истраживачких радова коју организује удружење наставника „Доситеј Обрадовић“. Смотра носи назив „Истраживањем до знања“ и моји ђаци учествују на њој од њеног оснивања. Увек имам лепа искуства, стекао сам и дивне пријатеље наставнике, а не могу да не поменем – и ђаци углавном освајају лепе награде. Тако је било и овај пут.

Нађа Пелексић из VIII3 освојила је прво место из области екологије. Тема којој се посветила је била „Разноврсност биљног и животињског света (степен угрожености)“, али је, морам да признам, ипак изашла из оквира набројана два царства. Наиме, Нађа је истраживала нешто што је свакако део живог света, свакако је посвуда око нас, али ми то ипак не видимо, а из простог разлога што је микроскопски ситно. 🙂 Њен рад носи назив: „Црвена књига“ микросвета Топчидерске реке.

Често заборављамо да загађивање односи и микроскопски ситне животе. У макро (видљивом) свету ми свакако можемо релативно лако да видимо да се бројност одређених врста смањује и да проценимо да ли је нека врста у опасности од изумирања. У микро свету, то је већ компликованије. Ми знамо да су неке врсте биоиндикатори чистих вода (то значи да не могу да живе у загађеним и да преко њиховог присуства или одсуства можемо да установимо да ли је и колико вода чиста), али то аутоматски значи да ако се вода загади, ти биоиндикатори ће у њој нестати. Неко мора да мисли и на њих. Брижна Нађа је узела узорке реке, микроскопирала и пронашла разноврстан живи свет. И о томе писала.

„Црвена књига“ микросвета Топчидерске реке

Нађа је, претпостављате Вуковац, што значи да и из срспког језика има одличну оцену. Иако сам пристрасан наставник, морам да јој одам поштовање како је написала закључак у раду. Не само да је еколошки коректан, већ и врло писмен и са јаком поруком.

Никола Насев из VIII5 освојио је друго место, такође из области екологије. Он се бавио задатом темом „Рециклажа и природни ресурси“ и његов рад је носио назив „Отпад у Топчидерској реци – ситуација на терену“. Крај у коме ми живимо наш школски живот, Раковица, има између осталог, два велика ресурса. Један је поменута река, а други је Миљаковачка шума. Зато се често у радовима бавимо њима, а Никола је то урадио на занимљив начин. Одредио је маршруту крај реке, те дуж тог дела тока снимао отпад на који је наилазио.

Наравно, Никола је поштовао и онај део теме који је у вези са рециклажом, па је отпад „разврстао“ по типу и предложио решења за ослобађање сваког од њих. Мислим да би га требало послушати! 🙂

Отпад у Топчидерској реци – ситуација на терену

Шта рећи осим да имам сјајне ђаке. Стално праве успехе, па ја некако уз њих испадох фантастичан наставник. 🙂 Још ми је остало да, осим ђака, похвалим и организаторе и домаћине, наставнике ОШ „Јелена Ћетковић“ и да им се захвалим на пријатно проведеном времену код њих.

Advertisements

18 thoughts on “Истраживањем до (еколошких) знања

  1. Силвана каже:

    Свака част ученицима и наставнику 🙂

  2. Plava Planeta каже:

    Svaka čast! Čestitamo! 😀

  3. Vera M каже:

    Čestitke za sjajne đake i fantastičnog nastavnika 🙂

  4. obične priče каже:

    Čestitamo !
    🙂

  5. osbole каже:

    Čestitam i svaka vam čast! I deci i nastavniku! Divim se energiji koju imate 🙂

  6. enigma2004 каже:

    Честитам и наставите као до сада истим темпом!

  7. Svaka cast, kolega, jos jednom.Zaista zasluzujete epitet fantastican nastavnik.Samo tako nastavite

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s