Не веруј на реч, већ у свој рад!


Образовни систем „Руђер Бошковић“ већ неколико година организује смотру истраживачких радова под називом „Не веруј на реч, увери се сам!“ Моји ђаци и ја решили смо да послушамо ову паролу и да се уверимо и сами. И уверили смо се. 🙂 И не само то, већ смо забележили и сјајне успехе. Иако смо дебитовали, рад мог ђака Николе Марковића из VIII1 oсвојио је прво место! Награда уз ову ласкаву титулу је био – лаптоп!

Жири су чинили стручњаци са различитих факултета и са института. Сваком изложеном раду су посветили пажњу и сваки су прокоментарисали. Били су веома увиђајни према својим младим будућим колегама и све су их похвалили. Додуше, било је и замерки, али увек у виду добронамерних савета како би правилно усмерили ђаке ка добром начину за стицање научних сазнања. У Николином раду им се допао интердисциплинарни приступ. Уосталом, он је истраживао квалитет оближње Топчидерске реке са становишта чак три науке; физике, хемије и биологије. Рад можете погледати овде:

Физичко-хемијска и биолошка анализа воде Топчидерске реке

Још нешто се веома допало жирију; ентузијазам са којим је Никола представио свој рад. Он је за ту прилику, као и сви остали, направио презентацију:

Уз презентацију, приказао је и два кратка филма, снимљена под микроскопом. Један приказује кончасте алге, а други црвића ротаторију, а које је пронашао у речној води:

Очекивано, Николу сматрам сјајним ђаком, али оно што бих посебно истакао је његова ширина у знању. Зато смо се и прихватили управо интердисциплинарног истраживања.

Други рад, који је био, по речима чланова жирија, најозбиљнији конкурент Николином раду, заправо је био рад Николиног друга из одељења, Петра Петровића. Петар је истраживао утицај чајева на лишће афричке љубичице. Чајеви повољно утичу на наше здравље, па је хипотеза била да ће се и лишће љубичице лако (вегетативно) размножити, односно пустити коренчиће у неком од чајева. Пробао је са разним чајевима, а упоређивао је резултате са водом, која је, наравно, била контрола. И да ли је потврдио хипотезу? Проверите у његовом раду:

Утицај чајева на лишће афричке љубичице

Замерка жирија је била та што нисмо проверавали концентрације чајева са којима је рађено (што се иначе у правом научном експерименту подразумева), али смо ето, били мало више окренути биологији него хемији (шта да радимо кад је божанствена?!? :)), па смо направили тај пропуст.

Петра су похвалили да је бележио резултате баш како то и треба радити у једном научном истраживању.

И још један рад са којим су се моји ђаци такмичили је „Биодиверзитет Миљаковачке шуме“. Милена Миловановић из VII5 представила је богатство оближње нам шуме кроз мерења густине биоценозе, спратовности и покровности.

Биодиверзитет Миљаковачке шуме

Миленин рад је похваљен зато што представља допринос очувању ове шуме, а једне од ретких чистих, зелених „оаза“ у Београду, која је нажалост прилично угрожена.

Иако овај рад није победио, Милена нема разлога да буде незадовољна; рад је свакако запажен, урадила је нешто лепо и корисно, а сличан њен рад је освојио прво место на прошлогодишњој смотри Удружења наставника „Доситеј Обрадовић“. Уосталом, Милена је млађа од своја два другара такмичара и пред њом је и осми разред. Очекујем од ње још неки лепи успех. 🙂

Још морам да се захвалим домаћинима који су били заиста дивни и потрудили су се да нам боравак у њиховој школи буде веома пријатан. Ово је извештај на њиховом сајту:

http://osboskovic.edu.rs/cms/osnovna/node/599

Advertisements

26 thoughts on “Не веруј на реч, већ у свој рад!

  1. Силвана каже:

    Све честитке 🙂

  2. osbole каже:

    Čestitam vrednim i pametnim učenicima!!! Želim im da nastave da se bave istraživačkim radom. Naravno, mentor zaslužuje posebne čestitke! Nije lako tako motivisati decu u današnje vreme!!!

  3. profmaja каже:

    Svaka čast! Sjajni ste. Prezentacije su lepe, kao i video snimci. Bravo! 🙂 Samo napred! 🙂

  4. Plava Planeta каже:

    Čestitke Mileni, Nikoli i Petru! 😀 A i nastavniku 🙂
    Posebno mi se sviđa ideja za Petrov rad.

    • metodicar каже:

      Хвала! Неколико њих је рекло да је идеја заиста оригинална и ја се слажем. Мени су сва три рада победничка, али ја и тако нисам објективан. 🙂

  5. Sonja Pavlovic каже:

    Čestitke Nikoli. Čak ne u prvom redu na nagradi, već na fenomenalnom radu i prezentaciji. Čestitam i njegovom nastaviku.
    Htela bih da pohvalim i organizatore smotre. Nadam se da đacima ovim ne dajem loš primer, ali mi se čini da je važno da se pored zahvalnice uručuju i ovako primerene nagrade. Sigurna sam da će Nikola pametno koristiti svoj novi laptop.

    • metodicar каже:

      Никако не дајете лош пример и награде за овако нешто морају да постоје. Ми тренутно у Србији имамо ситуацију да неко дете прође: школско, општинско, градско и републичко такмичење са нимало лаким тестовима (ове године моја ученица је прошла све то и познате су ми муке и сати и сати мог рада и још толико па на квадрат њеног рада) и да за све то добије (чини ми се) три бода за упис у средњу школу! Та три бода њој готово уопште не значи, јер ће она и тако одлично урадити пријемни, а и причамо о (цела) три бода! Систем награђивања деце која постижу резултате у науци, спорту, уметности или било којој другој (школској) области практично не да не постоји, већ је малте не погрешно уопште га помињати. Знам да много тога мора да се мења, али био би добар почетак променити начин награђивања ђака. Како другачије да их приволимо да постану стручњаци у разним областима? С друге стране, када то некако постану, али искључиво захваљујући сопственим умним и материјалним улагањима, сви их својатају и тек тада постају прави представници наше земље. Према текстовима на Вашем блогу, рекао бих да савршено разумете шта хоћу да кажем, а ред је и да неко од наставника ово и помене.

      Хвала Вам на честиткама.

      • Sonja Pavlovic каже:

        Potpuno se slažem. U krajnjoj liniji, loše je nauku temeljiti na entuzijazmu . Sa druge, strane, ulaganje u nauku nije potrošnja. Naprotiv. Ko ne veruje, neka ode na sajt britanske vlade i malo pretraži podatke o prihodima te zemlje. Nauka je konstantno treća ili četvrta po snazi „industrijska“ grana.

      • metodicar каже:

        Надајмо се да ће и код нас наука и школство добити статус какав заслужују.

  6. Јепураш каже:

    БРАВО, БРАВО, БРАВО!

  7. MARINA каже:

    НИКОЛИ, ПЕТРУ И МИЛЕНИ СВЕ ЧЕСТИТКЕ…
    МЕНТОРУ… ВЕЛИКО БРАВО…
    ВЕРУЈЕМ ДА ЈЕ ВЕЛИКО ЗАДОВОЉСТВО РАДИТИ СА ОВАКВИМ УЧЕНИЦИМА, А МОГУ ДА ЗАМИСЛИМ КАКАВ ЈЕ ОСЕЋАЈ КАД УСЛЕДИ И НАГРАДА ЗА ЊИХОВ РАД.

  8. Milica каже:

    Svaka cast ucenicima!

  9. Драги наши, све честитке вама и вашем ментору, наставнику Дејану Бошковићу од Бројеваца!

  10. enigma2004 каже:

    Честитке ученицима и наставнику који одваја своје слободно време и подстиче истраживачки рад код ученика. Сви знамо да су највише прозивани они који раде и да су најмање награђени. Живимо са надом да ће систем образовања једног дана препознати рад…

    • metodicar каже:

      Нажалост, у праву сте. Ипак, постоји и друга страна; похвале од сјајних колега, а то јесте велика награда. Ја Вам се овом приликом захваљујем.

  11. jelena100janovic каже:

    Bravo! Evo proradi mi Božanstvena biologija 😀 Izvini što kasnim sa čestitkama! 🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s