И ми смо предавачи


У ОШ „Иво Андрић“ смо, као и у већини школа, имали радну суботу. Ми смо је искористили и за један пројекат који се већ годинама реализује у нашој школи и зове се „И ми смо предавачи“. Идеја је да тај дан ђаци замене наставнике. Иако сам тај дан имао часове са петацима и осмацима, наставници су све време били само петаци и то из одељења V5.

Прва два часа су одржана у два пета разреда и предавала је мушка екипа; Милош Тубић и Милан Милинковић. Њихов задатак је био да ђаке упознају са јестивим и лековитим биљакама. За тај час су припремили презентацију:

Дечаци су добро урадили час. То ми је јасно и по томе што су се њихови ђаци повремено жалили да морају много да пишу. 😀

Ипак, лепо су радили, постављали и одговарали на питања и уопште, размењивали знања. За разлику од дечака, девојчице Нађа Ранитовић и Дина Ђорђевић, имале су изазовнији задатак. Оне су предавале много старијим ђацима – осмацима и то лекцију за коју је предвиђено да ће је учити тек за три године! Њихова тема је била озонски омотач.

Могу да кажем да су се одлично снашле. Занимљиво је да је прво одељење осмог разреда окарактерисало Дину као строжу наставницу, а друго Нађу. 😀 Ја бих оценио обе као одличне наставнице, тим пре што су услови њиховог рада били прилично захтевни.

За своје старије другове, наставнице су припремиле асоцијацију, коју нису баш решили тако брзо:

Строге или не, оставиле су леп утисак на осмаке, о чему говори и заједничка фотографија коју смо направили на крају часа:

Што се мене тиче, ова радна субота ми уопште није тешко пала. И како би; петаци су радили мој посао, док сам ја одмарао и повремено фотографисао. 🙂 Заиста божанствен пројекат који заслужује свој чланак на овом божанственом блогу. 🙂

24 thoughts on “И ми смо предавачи

  1. Силвана каже:

    Сјајно!!! Свака част ОВИМ наставницима и ученицима 🙂
    Један предлог: проширила бих ову активност на једну радну недељу уз бележење утисака. Мислим да би се онда отворио пут већем разумевању између ученика и наставника (ко год да су :)).
    Пуно вам успеха желим у свим даљим активностима.

    • metodicar каже:

      Хвала, отворени смо за све сугестије, јер смо већ размишљали како да овај пројекат проширимо и обогатимо.

      • Popravila sam članak o Darvinu, tj. obogtila nekim linkovima. Da li Vam se sad više dopada? Nadam se da. Ideja mi je da se ne nameće ništa gotovo, nego da čitalac bude podstaknut na kritičko mišljenje. Hvala Vam za sve sugestije.

      • metodicar каже:

        Хвала Вама што сте проширили текст. Поздрављам идеју да се ђацима учење постави на критички начин, са тим да оно води ка научном мишљењу, а не веровању у астрологе, пророке и све оне који нуди алтернативна, али имагинарна објашњења. Овим сте помогли нама биолозима у задатку који није једноставан. Хвала још једном. 🙂

  2. Plava Planeta каже:

    Odlična prezentacija mladih botaničara! Interesuje me da li bi se složili da njihovo autorsko delo za učenje koriste kolege petaci iz drugih škola i gradova? 🙂
    Svaka čast devojčicama koje su se uhvatile u koštac sa temom koju će učiti tek za 3 godine! Čak iako su to možda proučavale na času čuvara prirode, zaita treba smelosti da se pojave pred „strašnim“ osmacima.
    I na kraju, svaka čast nastavniku za ideju o radnim subotama. Mi smo istu stvar uradili ove subote u VI i VII razredu i nameravam da primenim Silvanin predlog o čitavoj sedmici. Božanstveno bi bilo da to bude na nivou cele škole 😀

    • metodicar каже:

      Све што је на овом блогу могу да користе ђаци и наставници који читају, наравно. Верујем да би им било баш драго, а верујем да већ јесте, пошто посећују овај блог.

      Девојчице су се заиста потрудиле, упркос томе да нису никада училе хемију (па им није било баш најјасније шта је CFC, а шта фреон), а и морао сам мало да им „шапућем“ када су им „страшни“ осмаци постављали незгодна питања. 🙂 Ипак, оно вредно што су стекле на тим часовима нема много везе са самом лекцијом.

      Кредити за пројекат и радну суботу припадају мојој колегиници која предаје техничко образовање, Гордани Милосављевић, која је пре неколико година осмислила пројекат. Мање-више су сви наставници подржали пројекат и ђаци се огледају као предавачи из готово свих предмета. И ми ћемо гледати да проширимо пројекат на читаву недељу. 🙂

  3. Plava Planeta каже:

    Računaj četiri, sigurna sam da će se i koleginica geograf vrlo rado pridružiti, a imam i petog kandidata. E, što bi to bilo dobro! 😀

    • metodicar каже:

      Па, верујем да ће то бити добро (и без можда). Потребно је да се представници састану, рецимо да гостујете у мојој школи, договоримо се око свега и направимо пројекат који би (тек сада можда) и подржао неко од виших инстанци.

  4. enigma2004 каже:

    Када ученици имају сјајног ментора, резултати се виде!

  5. nedoumice каже:

    Bravo za sve vas!
    😀

  6. Јепураш Мускулица каже:

    Колега, ја сам апсолутно одушевљена вашом креативношћу и ажурношћу! Свака част и деци, али ништа без некога ко уме лепо да их упути и инспирише. Браво!

  7. Zeljka каже:

    Fantasticno,nesto zaista predivno,ja sam mlada nastavnica tek sam se zaposlila i ovo su sjajni primeri kvalitetnog rada,svaka cast.

Оставите одговор

