Обећао сам мојим петацима да ћу објавити детаљно објашњење како да направе хербаријум. Објашњење сам нацртао у виду стрипа:
Петаци, довољно је да преузмете ове две слике, прочитате и проучите стрип и „баците“ се на посао. 🙂
Уколико су слике слабије резолуције и самим тим, теже је прочитати текст, онда урадите следеће:
- Кликните на линк Биоогле: Хербаријум.
- Када вам се страна отвори, потражите поднаслов „Слике“.
- Појавиће вам се текст са истим овим сликама, али са бољом резолуцијом. Десним кликом и командом „save as“ или „сачувај као“, преузмите слике.
Za svaku pohvalu 🙂
Pa Vi ste pravi umetnik…:))
Javno priznajem unapred da ću ovo da ukradem! 😀
Ово је дивно!
Јој, хвала Соњи, Александри и Славки, а Јелени поручујем да украде шта год жели, јер и ја волим да крадем идеје од ње. 😀
Nastavnik kao po obicaju ispunjava obecanja,e sad se plasim,jer ste nama danas na casu obecali da cete biti grozni prema nama u sestom razredu 😦 😦
Нисам рекао да ћу да будем грозан, него захтеван и да тражим да знате све што сте до тада научили. И да ћу вам стално давати тестове, почевши од првог часа.
У ствари, кад боље размислим, то му дође то… Да, бићу грозан. 😀
Nastavnice, hvala Vam sto ste nam pokazali kako se pravi herbarijum.
Анчи, то ми је задатак, да вам покажем и научим вас што боље могу. Мени је драго да се ви интересујете и да сте ми тако добри ђаци.
Ja se sećam kada sam ga radio u 5. razredu (sada sam 8. razred), bilo je dosta mojih drugara kojima su uradili. Mislim da takvi kada odrastu neće tražiti pomoć roditelja. 🙂
Pozdrav, odlično je!
http://itblogo.wordpress.com/
Хвала, а мени је жеља да ипак раде ђаци јер како год урадили, најлепше је када је рад – њихов. 🙂
S nestrpljem se čeka Vaš novi članak. Pozdrav!
Хвала! 🙂
Веома леп и инструктиван стрип, духовит и симпатичан. 🙂
Ипак, Дејане, шта мислиш о е-хербаријуму? Деца ми често причају да праве хербаријуме, и помислим – док свако дете узме из природе по неку биљку – направе помор. 😦 Мени жао тих биљчица. Шта ти мислиш о томе? Може ли е-хербаријум бар мало да замени овај класични, у име очувања тих истих живих бића?
Нпр. да деца сликају телефоном или фото-апаратом биљчице у природи или неки већ постојећи класични хербаријум, пронађу фотографије на Интернету …?
Само предлог … 🙂
Поз,
Маја
Ради се и е-хербаријум и такви хербаријуми ће свакако наћи своје место на овом блогу. Овде се више ради о учењу начина хербаризовања, дакле практичном раду својственом биолозима. Некада су петаци морали да хербаризују сто биљака, што је превише и зног онога што ти кажеш и због самих ђака (поређења ради, студенти су у моје време имали обавезу да хербаризују 250 биљака). Задатак им је (макар код мене) да хербаризују до петнаестак биљака и то оних најчешћих, које иначе нису угрожене, попут маслачка и боквице. Дакле, циљ је практичан рад, а као што написах поздрављам сваку иницијативу ђака да направе презентацију, галерију или шта већ желе и да тако представе што више биљака нашег поднебља у виду е-хербаријума.
Е, добро. Сад ми је лакше! 🙂 Фино. Хвала на одговору.
Хвала теби на коментару. 🙂
Izgleda da ste mnogo zauzeti kad nema novih tekstova. Pozdrav!
Јесам, заиста, али биће их ускоро само да се још неке активности у школи приведу крају.
Ja sam uradila herbarijum,ali sve biljke su mi se ubudjale.Pa moram ponovoooo.Strasnooooo!Nastavnice da Vas pitam gde mozemo naci Hajducku travu??? 🙂
Потребно је мењати новине у којима пресујете биљке свакодневно. То значи да биљку премештате из новина у којима су цео дан биле у нове, суве новине све док се не осуше. Тако се неће убуђати. Хајдучке траве има на разним местима, а ево где може да се нађе детаљније о овој врсти: http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A5%D0%B0%D1%98%D0%B4%D1%83%D1%87%D0%BA%D0%B0_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0